خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





گردن پیامکی چیست؟

    وقتی بر اثر نگاه کردن طولانی‌مدت به وسایل الکترونیکی بدون سیم مانند تلفن همراه و تبلت دچار گردن‌درد می‌شوید به این بیماری مدرن «گردن پیامکی» می‌گویند.

    از نشانه‌های این مشکل این است که شاید دچار سردردهای مزمن شوید و حتی در بخش‌های بالای کمر و شانه‌ها هم درد داشته باشید.
    تحقیقات نشان می‌دهد 70درصد از افراد 18 تا 44 ساله در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. موضوع از این قرار است که وقتی برای استفاده از تلفن همراه و تبلت سرتان را خم می‌کنید، این حرکت در طولانی‌مدت به ستون فقرات و نخاع شما آسیب وارد می‌کند و مشکلاتی برای‌تان پیش می‌آید. درنتیجه این بیماری که ناشی از خم کردن طولانی مدت سر به‌ منظور استفاده از موبایل و تلفن همراه در میان افراد جوامع مختلف رایج شده، با عنوان «گردن پیامکی» شناخته می‌شود.

    برای پیشگیری از آسیب‌های گردن چند نرمش ساده را انجام دهید:
    - تمرین گردن: ابتدا از سر جای‌تان بلند شوید. دست‌ها را از پشت قلاب کنید. سپس گردن را آرام به سمت راست خم کنید و بعد سر جای اول برگردانید. همین حرکت را به سمت چپ تکرار کنید. این حرکت را سه بار انجام دهید.

    - تمرین شانه‌ها: وقتی مدام روی میز یا روی صفحه گجت‌ها خم می‌شوید، شانه‌های شما درمعرض آسیب قرار می‌گیرند. برای پیشگیری از بروز مشکلات شانه یک حرکت ساده وجود دارد؛ از جای‌تان بلند شوید، پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید، سپس هر دو شانه را به سمت بالا حرکت دهید و بعد آهسته به جای اول برگردانید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

    نکته: هر حرکت کششی را حداقل یک تا دو بار تکرار کنید و در هر حرکت پنج تا 10ثانیه بمانید. انجام این حرکات انقباضات عضلات شما را از بین می‌برد.

     


    این مطلب تا کنون 19 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : دهید ,تکرار ,انجام ,گردن ,بیماری ,شانه‌ها ,تلفن همراه ,تکرار کنید ,دهید تمرین ,جای‌تان بلند ,انجام دهید ,
    گردن پیامکی چیست؟

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر